En fråga här och en fråga där


vart ska du gå på gymnasiet? vilken linje och varför den skolan?

Svar: Än så länge är jag inte riktigt säker. Jag står nämligen och velar mellan två olika skolor(samma linje som tur är). Ateltica och Mikael Elias teoretiska. De båda skolorna ligger på kungsholmen i stockholm och väldigt nära varandra. Hehe. Men de lockar mig på olika sätt. Atletica har en profil som heter Turism och äventyr, vilket lockar mig till tusen. Att få äventyra på det sättet(har sett filmer och bilder) verkar som en kanon grej, samtidigt som skolan i sig verkar bra. Bra kurser, men inte alla jag hade tänkt mig. Man får även åka till Spanien 1 vecka/år och det skulle jag ju inte tacka nej till.

Mikael Elias då, skolan som var en av de första skolorna jag riktigt föll för. Skolan har väl allt jag hade önskat i kursväg, men ändå kändes det som om det var något som saknades. Det var ingenting som riktigt stack ut på samma sätt som Atletica, men äventyr och spaninen resor, men en dator får man och skolan verkar ha bra lärare och så. Roliga "fredags aktiviteter" i skolan, och lite annat.

Nu står jag där mitt i mellan. Ska jag gå dit där det är de nödvändiga+ andra viktiga kurserna finns eller där de nödvändiga+ roligheter finns? Hjälp!!!

Någon av er som går i en av skolorna som har någonting att säga? Någonting att påpeka?



Kommentarer
Postat av: Elin

Jag tycker att du ska välja det som känna rätt just nu, och inte tänka så mycket på framtiden. Den löser sig på något sätt! Man måste ha kul i gymnasiet annars orkar man inte gå 3 år till. Det är viktigast tycker jag. :)

Och man ska inte lyssna så mycket på vad andra tycker eftersom att det är din framtid och inte någon annans.

2010-04-28 @ 21:57:21
URL: http://gaylin.blogg.se/
Postat av: Ronjis

Gumman jag tycker du ska välja Atletica! En liten sötnos som börjar på R och slutar på onja ska nämligen gå där (a)

2010-04-29 @ 16:43:09
URL: http://lickmynipples.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0