091013





Bakom kameran: Jag.

Klockan ringde imorse och jag smällde till den. Snooze. En halvtimme gick och jag reste mig motvilligt upp för att kliva ner på det kyliga golvet och sedan springa iväg mot toaletten. Jag duschade mitt ansikte i iskallt vatten och torkade mig sedan på den lilla handduken bredvid handfatet.
Morgonen gick, och när det var dags att röra sig mot skolan satte jag på mig klackarna, en extra tjocktröja och skinnjackan, därefter och öppnade dörren. Där ute regnade lite smått. Jag fortsatte mot garaget, gick in och hämtade cykeln. När jag sedan stod utanför garaget med cykeln bredvid mig kollar jag en lång stund upp mot himmelen. Det snöade! Riktiga, stora snöflingor.
Jag satte mig på cykeln och rullade iväg. Efter knappt femtio meter möter jag två överlyckliga småungar. De hoppade omkring med ansiktena upp mot himlen och öppna käftar, undra om snön smakade gott?

Min morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0