Förbannad.

Tjoho mina vänner.

Igår tog skolan slut för denna vecka, vilket är grymt skönt! Kan ni tänka er att det redan gått en vecka sedan det var lov. EN HEL SKOLVECKA! Aja, nog snackat om det.
    Igår kväll gick jag en sväng hem till Camilla, där även Jessica var. Vi gick ut och mötte lite folk vid lund. Där var blev det bl.a en brasa, sång, dans och mycket annat. Jag kände dock inte så värst många där, kände faktiskt inte ens igen de flesta. Men trevligt hade vi det i allafall, trots att det blev en aning stelt i mellan åt. Vi var inte där så länge heller, men det gjorde ingenting för jag frös så in i helvete.
   På vägen hem fick jag sällskap av Jessica, Camilla, Olivia, Josefin, Daniel och Tobias en bra bit. Men lite senare skulle jag och Daniel gå åt ett annat håll, och det gick bra, till en början! Vi snackade om lite knäppa saker en stund, rättare sagt fram tills vi skulle skiljas åt. Då gick jag upp för en backe och så gick jag längst med en gata med hus på båda sidorna. När jag gått ungefär halva gatan fram hör jag en bil som startar bakom ungefär 20m bakom mig, så jag vänder mig om och blir bländad av det starka ljuset. Jag vände mig snabbt om igen, samtidigt som jag hörde en rop " WHOOOOOOOO" bakom mig. Jag vände mig igen för att se efter som jag visste vilka det var, men såg inte människa, utan bara en bil som nu körde rätt snabbt bakom mig. Nu små sprang jag fram. Precis innan bilen skulle svänga in på en annan väg så stannade den och de i bilen ropade på samma sätt igen. Den stod kvar en stund samtidigt som mitt hjärta började banka lite hårdare.... Tillslut tryckte föraren på gaspidalen igen och bilen försvann. Ett lugn spred sig genom min kropp och jag saktade ner.
   Varför skulle de skrämma mig? Så onödigt och elakt. Åhh jag blev så förbannad när jag väl kom hem. Varför ska en tjej i tonåren kunna få gå ute utan att behöva rädd? Så fel! ÅHHHH!!!

Klagoinlägg blandat med massa verklighet.

Pusspåer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0