Juldagen

Hej mina vänner. Allt väl?
Det har nu varit både julafton och juldagen, vilket har resulterat i ett stökigt rum, tårar, pressenter, vikökning med 10kg och en massa skratt. Med andra ord är min jul den bästa.
Igår kom mormor och morfar hit och vi bastade, kollade på Kalle Anka, åt julmaten och öppnade klapparna. I mina paket låg bl.a en elefant, hörlurar, väggklocka, kläder, glasögon fodral, smycken och ja, mycket mer.
Idag blev det juldagens gamla vanliga, först pulkaåkning på förmiddagen med varm oboy i backen och en iskall rumpa efter lite förmånga fall i backen. På eftermiddag, eller redan klockan två bar det iväg mot farmor och farfar, där kusinerna också väntade. Jag lagade prinskorv och fixade i köket till en början, men eftersom farfar väldigt snabbt reagerade på att jag hade en systemkamera (han har visst inte märkt det tidigare, trots att jag har haft den i över ett år), så fick jag fullt upp med att leta reda på alla hans gamla godingar i skrubbarna. Tillslut fann jag hela baletten, tre objetiv, en kamera, en polaroidkamera, filmer, foton, solskydd, två blixtrar, en motor och en massa annat smått och gått. Ni förstår att jag må bara en gnutta överlycklig vid detta tillfälle va? Tyvärr hade farfar en pentax kamera och inte Canon, vilket gjorde att nästan ingenting passar, men om de farfar sa stämmer så finns det "saker" att köpa på fotoaffärer som kan fixa till mitt lilla problem. Så vem springer till en fotoaffär imorgon om inte Amanda? För det var nämligen så att hem fick jag med mig två objektiv, en blixt och lite annat smått. Är inte min farfar bäst!?

Okej, till er som inte är så kamera intresserade, till er som kanske förstod så mycket av de jag skrev tidigare vill jag bara hälsa God Jul.









Bakom kameran: Jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0