Resumé

En update kanske ni mina kära tomater väntar på. Hur som helst hade jag tänkt mig en text nu, en text mo hur min fredag och min helg sett ut.

I fredags morse vaknade jag av väckarklockan 05:15, jag skippade snoozningen och klev direkt upp och klädde på mig och åt frukost. Redan klockan 06:45 var jag i skolan tillsammans med ett par tidiga tärnor. Alla bytte om och kvart över sju var det dags för genrep.
Tre föreställningar senare var jag ledig, men jag och Becca stannade kvar i skolan i alla fall. Vi satt bl.a och pratade med Jonte i typ 2-3 timmar.
Efter en middag hos mig så var vi tillbaka i skolan och det var dags för två konserter till.  Aja, lite mer info om själva konserterna. Den första som var på morgonen började bra, men så hände någonting med bandet när vi skulle börja på en låt, så vi fick börja om den. Lite pinsamt kanske, men sånt händer. På andra konserten hände dock någonting mer dramatiskt. Själva Lucian började nämligen brinna i sitt hår, eller nästan i allafall, hon började brinna i kronan. Läskigt var det, men vi i kören fortsatte sjunga, så duktiga som vi är.
På den tredja sen så var det en tjej som ramlade ner från ställningen där kören stod, hon föll rakt ner på scenen och låg sedan kvar där. Läskigt! På kvällen sen, så gick allting mycket bättre inga fel vad jag vet.
Shabbe och jag, efter sista konserten ville festa, men eftersom vi typ inte vart vi skulle och för att vi insåg att alla bara skulle hem och att jaghade cup på morgonen efter, så ingenting speciellt hände. Istället gick jag hem till min kära familj och släkt där det bakades lussekatter och sågs på Idol. Erik vann, vilket jag hurrar för. Yeeeah!

Lördag då, jo först så var det en tidigmorgon. Skink-cupen i viksjösporthall började 10:00. Första matchen spelade vi mot ett lag som kallade sig pinkbabes, vi förlorade med 5-0. Efter matchen frågade vi tre tjejer i Pinkbabes var de egentligen spelar, som svar fick vi "i dam-allsvenskan och i superettan". Att bara torska med 5-0 var alltså helt okej. Hehe.
Vi spelade 3 macher till, men jag vill helst inte snacka om dem

På kvällen åt jag på la Gondola i viksjöcentrum och gick dirket efter tillbaka till sporthallen där Eldina och Ellen var, vi tittade på två matcher och sedan gick jag och Ellen hem till mig. Hos mig såg vi twilight, åt godis, åt popcorn, åt godis, drack läsk, åt godis och åt godis.
Innan vi gick och la oss satt vi uppe med spotify på, och framför allt Eminem hur länge som helst. Love him!

Idag vaknade och gick ner till sporthallen igen, där vi såg ännu en match, en match där tre lärare från vår skolan spelade. Sedan hjälpte Bästa-Ellen mig med en massa saker och därför vill jag bara säga att hon är grym.












Kommentarer
Postat av: Elin

vilka lärare, haha? :) <3

2009-12-13 @ 20:10:00
URL: http://everythingexcept.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det var mitt fel, inte bandets haha XD

Btw lite småläskig bild den där på Malin ahaha :p

2009-12-14 @ 18:01:53
URL: http://sandrakristiansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0